יום ראשון, 3 ביוני 2012

ניסוי 8 - מפתוח תזוזת מופע - PSK

מפתוח תזוזת מופע - PSK

מטרת הניסוי :-
להראות את היפוכי  המופע שחלים באות (מפתוח תזוזת מופע ).

רקע תיאוריטי :-
PSK :-
היא שיטה המייצגת ביטים באמצעות שינויים בדידים במופע של הגל הנושא, כאשר כל שינוי מייצג ביט או צירוף מסוים של ביטים.                   
המעגל משדר אות הסינוס פעם במופע אפס ופעם במופע הפוך
 (180 מעלות )לפי אות המידע שהוא מידע סיפרתי שמורכב מסיביות אפס או אחד. כאשר המידע הוא אפס אז האות המשודר יהיה  בזווית  180 , כאשר אות המידע אחד האות המשודר יהיה  בזווית 0 .
 איור 1
המודל המתואר באיור 2 מייצג דיאגרמת בלוקים של מעגל מפתח תזוזת מופע. המחולל הסדרתי Sequence Generator משמש כאות מידע ספרתי .בנוסף יש צורך לסנכרן אותו עם משקף התנודות כדי לעזור למשקף התנודות להציג את האות הרצוי בהתאם לשעון המסופק לכניסת הטריגר החיצונית של משקף התנודות.
איור 2

מהלך הניסוי :
בניסוי זה לא השקענו כל כך מאמץ ולא הייה לנו קשה לעשות אותו, הייה ניסוי ממש קל וקצר להפך לכל הניסויים שעשינו.והרכבנו את המעגל אשר כולל את כל המאפיינים שדרושים לניסוי זה. קבעתי את מצב הטריגיר של משקף התנודות למצב EXE  כלומר חיצוני. ואחרי זה  קבעתי את תצורת ההצג בשני הערוצים של משקף התנודות למצב DC . וכווננתי את סקלת הזמן ל 0.1 מילי שניות למשבצת. שניתי את מצב מחולל הסדרות למצב 00. ואחר כך שניתי את מצב התצוגה של ה- MODE  למצב ALT  כדי שנוכל לראות שני הערוצים.

וזו צורת  המעגל שבניתי אותו אחרי כל השינויים ששניתי אותם לפי הדרישות שדרושות ממנו היא :-


והתוצאה שקיבלתי אותה במוצא משקף התנודות הינה :-




באיור זה אנו רואים שיש היפוכי מופע כאשר עוברים מרמה אפס לרמה אחת ולהפך.אנו רואים שכאשר רמת אות המידע אחת אזי יש היפוך מופע בזווית
אפס ,וכאשר רמת אות המידע אפס כלומר נמוכה אזי היפוך המופע יהייה בזווית 180 .

מסקנה :-
במפתוח זיזת מופע יש היפוכי מופע כאשר עוברים מרמת מתח לרמת מתח אחרת. ובניסוי זה הראינו שיש אימות גדולה בין מש שלומדים בכיתה ובין מה מיישמים בניסויים, אשר באמת יש היפוכי מופע כאשר אנחנו עוברים מרמת מתח גבוהה לרמת מתח נמוכה ולהפך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה